پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250802
حمايت رئيسي، روند بورس را مثبت کرد؛ آغاز بازگشت اعتماد به بازار سرمايه/ بازار سهام در سال ۱۴۰۰ به کدام سو خواهد رفت؟
تاریخ انتشار : 1400/04/02 11:03:08
نمایش : 1187
کارشناس ارشد بازار سرمايه با تاکيد بر اينکه بورس در سال ۱۴۰۰ روند صعودي خواهد داشت و نسبت به ساير بازارهاي موازي، بيشترين سود را نصيب سرمايه گذاران خواهد کرد؛ گفت: در چند روز اخير رويکرد حمايتي آيت‌الله رئيسي باعث شده بازار سهام سيگنال‌هاي مثبتي را دريافت کند و حرکت صعودي خود آغاز کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد اشتياقي کارشناس ارشد بازار سرمايه و مديرعامل کارگزاري بانک آينده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا، درباره رويکرد رئيس جمهور منتخب در بازگشت اعتماد به بازار سرمايه اظهار کرد: اعتماد زماني به بورس باز خواهد گشت که دولت براي متغييرهاي کلان اقتصادي که اثر مستقيم در بازار سرمايه دارد، برنامه مدون داشته باشد و آن را به درستي مديريت کند تا باعث کاهش سودآوري شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس نشود.

وي ادامه داد: هر اقدامي که بتواند در افزايش سودآوري شرکت‌ها موثر باشد به صورت طبيعي اعتماد را به سرمايه گذاري باز خواهد گرداند و فعالان بازار و مردم به تدريج اقدام به خريد و ورود نقدينگي خود به بورس مي‌کنند و زماني که اين بازار به تدريج شرايط صعودي به خود بگيرد، روند بازگشت اعتماد تشديد خواهد شد.
 

دولت سيزدهم بايد چهار عامل موثر بر بازار سهام را مديريت کند

اين کارشناس بازار سرمايه گفت: اگر چهار مقوله اصلي که در متغيير کلان اقتصاد، براي بازار بورس راهگشا مي‌تواند باشد را به درستي مديريت کنيم، اعتماد مردم به بازار سرمايه باز خواهد گشت که اين محورها، مديريت نرخ ارز، مديريت سود بانکي، عدم قيمت گذاري دستوري و نحوه جبران کسري بودجه است که به نوعي کمک کننده به بازار سرمايه بوده و اگر در سطح کلان عمل شود، هم به بازار سرمايه و هم به ساير بازارهاي هم‌ارز کمک خواهد کرد.

اشتياقي توضيح داد: ساير محورهايي که آيت‌الله رئيسي اعلام کردند در سطح مديريت داخلي بازار سرمايه مي‌توانند تاثيرگذار باشد، يعني ما در عمق بخشي به بازار سرمايه، تشديد عوامل نظارتي، استفاده بيشتر از ظرفيت صندوق توسعه و تثبيت بازار و عوامل مشابه مي‌توانيم اثرگذاري داشته باشيم، ولي برنامه ريزي کارشناسانه در عدم پوشش کسري بودجه توسط دولت از بورس و عدم آزادسازي سهام عدالت در شرايط کنوني مي‌تواند اثر بيشتري در تثبيت شرايط بازار داشته باشد.

مديرعامل کارگزاري بانک آينده اشاره کرد: رئيس جمهور منتخب در سخنان توضيح دادند که از چه برنامه‌ها و محورهايي اقدام عملي را براي حل مشکل بورس آغاز خواهند کرد که اين نگاه ايشان به بازار سرمايه اطمينان را به کسان که ترديدي براي بازگشت به بازار سرمايه را داشتند، باز خواهد گرداند.
 

اعتماد در حال بازگشت به بازار سرمايه است/ فعالان به عزم رئيسي براي حل مشکلات پي بردند

وي با اشاره به رويکرد مثبت بورس به انتخاب مردم براي رياست جمهوري سيزدهم، گفت: قيمت اکثر نمادها امروز پس از اصلاحي که بورس داشت، در کف خود قرار دارد؛ البته با توجه برطرف شدن ابهام و نگاه رئيس جمهور منتخب در حمايت از بازار سرمايه و سخنان او در مناظرات و رسانه‌ها، فعالان به عزم ايشان در رفع مشکلات پي برده و اميد به بورس تا حدودي بازگشته است.

اين فعال بازار سهام گفت: رويکرد حمايتي آيت‌الله رئيسي باعث شده در چند روز اخير بازار سيگنال‌هاي مثبتي را دريافت و با رونق نسبي مواجه شود و حرکت خود را به سوي رشد آغاز کرده است.

اشتياقي تصريح کرد: امروز قيمت سهام‌ها رو به رشد و اعتماد در حال بازگشت به بازار است. بازار سرمايه با توجه به ارزندگي سهم‌ها و سودهاي برآورد شده شرکت‌ها براي سال پيش‌رو، اعداد و آمار خوبي را نشان مي‌دهند و تنها از سود تقسيم شرکت‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد سود به سرمايه گذاران تعلق خواهد گرفت.

وي ادامه داد: در کنار سود نقدي تضمين شده، در صورت بروز تورم و يا رشد قيمت‌ها، سودهاي ديگري هم عايد سرمايه گذار خواهد شد که در نرخ بهره بانکي، اين تورم و رشد ديده نمي‌شود و اين موضوعات جذابيت سرمايه گذاري بورس را دو چندان خواهد کرد.
 

سوددهي بازار سرمايه بيشتر از ساير بازارها است/ بورس امسال صعودي خواهد بود

مديرعامل کارگزاري بانک آينده گفت: در نظام بانکي ما با توجه به شرايط تورمي، سرمايه و قدرت خريد در سپرده گذاري، کم مي‌شود، ولي در بازارسرمايه اين ريسک حداقل است و با اين پتانسيل، سرمايه گذاري در اين بازار ارزنده است.

اشتياقي تاکيد کرد: بازار سرمايه در سال جاري روند صعودي و افزايشي خواهد داشت ولي اين افزايش شارپي و حبابي نخواهد بود و سرمايه گذاران نسبت به بازارهاي موازي از يک سود معقول منتفع خواهند شد و به مراتب بازدهي بهتري را خواهند ديد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html